5 sportactiviteiten die zorgen dat je minder stress hebt
5 sportactiviteiten die zorgen dat je minder stress hebt

In dit blog: 5 sportactiviteiten die zorgen dat je minder stress hebt!

Als je teveel stress ervaart kan dit leiden tot een burn-out. En in een burn-out zitten wil je niet. Misschien stap je zo nu en dan al over die grens en als je dat te vaak gaat doen, dan raak je steeds meer controle kwijt op de vlakken die jij belangrijk vindt.

Sport is 1 van de manieren om direct minder stress te hebben. Vaak als je je niet gelukkig voelt, is de stap om te sporten nog groter en soms helpt het niet. Maar als je beseft dat het 9 van 10 keer wél helpt, dan weet je wat je moet doen toch?

Misschien is sport helemaal niets voor jou, dat kan. Maar weet dat elke vorm van beweging mee telt. Als jij meer houdt van wandelen, dan ga je wandelen. Ben je meer van fietsen? Dan ga je fietsen. Het is wel belangrijk om te weten dat; hoe intensiever je sport, hoe meer stress je kwijt raakt.

Wat nog belangrijk is om te weten is dat elke vorm van beweging of sport zorgt voor de productie van hormonen waardoor je je prettiger gaat voelen en je minder stress zult hebben.

Lees snel verder!

#1 Doe aan krachtsport

Bij krachtsport denk je misschien direct aan een sportschool, maar tegenwoordig kan je ook buiten trainen met je lichaamsgewicht of weerstandsbanden. Wil je wel trainen in een sportschool? Dan zijn die er ook in overvloed te vinden. Ook zijn er diverse buiten gyms te vinden in je wijk(Groningen).
Check deze link!

#2 Ga kickboksen

Kickboksen is een volledige body workout die echt intensief is. Je gaat niet over je grenzen maar je verlegt iedere training weer je eigen grenzen. Bij het kickboksen maak je gebruik van stoten, trappen, knieën en train je op uithoudingsvermogen.

#3 Ga buiten lekker free runnen

Wat is free runnen eigenlijk? Letterlijk betekend het vrij rennen, maar het is een combinatie van parcours afleggen, afgewisseld met flips, obstakels, sprongen en klimmen in de gekste dingen. Denk aan het klimmen op gebouwen of het springen van grote hoogtes. Je kunt natuurlijk niet ineens gaan jumpen van daken, maar gebruik bijvoorbeeld YouTube om te leren hoe je kunt beginnen met Free Running.

#4 Ga lekker inlineskaten

Pak je inline-skates weer van zolder en plan elke week je ritjes in. Inlineskaten is snel, intensief en minder belastend dan bijvoorbeeld hardlopen. Je hebt veel minder kans op blessures doordat er minder druk staat op je gewrichten en pezen. Daarnaast is het harstikke leuk om te doen. Ook samen met vrienden of vriendinnen.

#5 Ga een yoga cursus volgen

Klinkt yoga zweverig? Dat is het zeker niet. Yoga is naast een filosofie ook een leefwijze. Door middel van oefeningen kom je meer in balans tussen je lichaam en geest. De oefeningen werken ontspannend maar kunnen zeer intensief zijn. De oefeningen sterken je spieren en je wordt mindfull. Je ruimt dus je stress op en tegelijkertijd ontspan je.

Check deze cursus! Yoga stap voor stap

Wil je nou meer tips van ons?

Check en volg ons dan op social media!

Heb je een vraag naar aanleiding van dit blog? Of een andere vraag?

Neem contact met ons op door een mailtje te sturen naar paulienenjeff@stayincharge.nl of volg ons op InstagramFacebookTiktok en YouTube.

Je kunt ons natuurlijk ook altijd berichten via social media.

We reageren altijd zo snel mogelijk!

Groetjes,
Paulien en Jeff

Stay In Charge!

Misschien vind je dit ook interessant

Subscribe to Our Newsletter

Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra. Quisque a vehicula magna.

Address

Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per 1230.

Call Us

(+880) 123 456 7898
(+880) 123 456 7898

Email Us

contact@divi.com
potterystudio@divi.com